100613 - how did we change?

Har precis tittat på både remember me och jump in. Båda otroligt bra filmer med bra budskap. Verkligen.

Just nu är det många tankar som snurrar i huvudet. Imorgon "flyttar jag tillbaka" till gislaved, för en sommar. Kommer inte vara i hultsfred mer än två veckor under lovet kanske. Ska jobba några dagar efter festivalen och ska byta lägenhet i månadsskiftet juli/augusti. Det är inte grejen att jag ska spendera sommaren i Gislaved och stugan i Hestra. Det har jag gjort hela mitt liv. Bara det att allt är annorlunda nu. Så mycket runt omkring som aldrig kommer bli detsamma igen. Så mycket minnen och traditioner som aldrig kommer kunna återupplevas. Vill inte ens tänka på vad det kommer innebära.

Saker som jag aldrig kunde föreställa mig i min vildaste fantasi har faktiskt inträffat. Det är en stor omställning,
men det är bara att göra det bästa av det. Det måste man alltid göra, oavsett vad det gäller. Alltid göra det bästa
av situationen. Alltid. Egentligen vill jag kunna ändra på allt, men det är väldigt omöjligt. Ibland får man inte som man vill.
Och då ska man göra det bästa utav situationen. Det är precis det jag försöker göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0