vi åt och drack och grät och vi skrattade och vi kom ihop

Har varit ne fullspäckad dag idag. Eller rättare sagt, hela helgen har varit fart och fläng!

Det började redan i fredags efter jobbet. Jag visste att det skulle vara spelning i Göteborg på kvällen som Tobbe skulle jobba på, så efter många om och men så drog även jag mig dit (hann inte ens hem till emelie efter jobbet). Träffade på pernilla och julia där, så det var fint! Yersinia, Walking with strangers och Aim for the sunrise var så sjukt bra, det var även något band på C som spelade, men kommer inte ihåg vad dom hette. Satt ute vid merchen med Tobbe när dom spelade med ändå, men dom vart säkert bra! När spelningen var slut vid typ halv tio, så drog det ivägs till Jonathan (efter ännu flera om och men och en Tobbe mindre) där kvällen drog igång på riktigt. Kändes som att jag inte kände någon, men det är ju tur att man mådde bra när man åkte hem iallafall!

På lördagen var det bara till att gå upp och duscha och grejer vid tio, packa ihop mina saker, och ta bussen in till stationen. Köpa biljett och sätta mig på tåget mot Hestra. Fick två kioskmongon framför mig, men dom gav mig en hel kexchoklad, så lite charmigt var det allt ändå. Framme efter en och en halvtimmes tågresa, hämtades upp av både mamma och pappa, åkte och köpte mat på grillen, hem till mamma och äta och sen upp till huset och börja städa/flytta ur saker. Det gick bra, men höll på jäkligt länge.

Idag blev jag väckt vid halv tio av mamma, gick och åt frukost och gjorde mig iordning. Åkte upp till huset vid tio och fortsatte städa/packa/flytta. Vid elva kom farmor&farfar, roger och konta och hjälpte till med det mesta. Fikade lite osånt. Har i princip bara städat och packat och flyttat hela helgen alltså. Har bara köket och hallen kvar i huset nu dock, och tack och lov för det. Sen blir det att åka till pappa och fixa en fars-dag middag till honom (för mina matlagningsskills är SÅ bra) och bara ta det lugnt. Blir nog bra! Det är ju iallafall tanken som räknas!

Nej, nu ska jag inte vara tråkig och sitta här mera. Börjar bli lite småhungrig med. Uscha. Tagga att åka upp till Göteborg halv sju på morgonen imorgon! Score på det, liksom.


jag och fina Max från youmeatsix för snart ett år sen. Herrejesus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0