det snurrar i min skalle

Kom precis hem (fick faktiskt skjuss av min biträdande rektor/lärare ända till dörren) från Metropol och en helt okej föreläsning. Det var två killar, en jurudikier (eller vad det heter?) och en musikförläggare som mest såg ut som Leif GW Persson som pratade lite om musikförlag, kontrakt, STIM, skivbolag, rättsfall inom musik och liknande. Bra grejer att höra om, men inte jätte roligt att lyssna på ändå. Men, även de bästa delarna i livet har lite gropar man måste ta sig ur. Och eftersom det är något jag hoppas på att få jobba med i framtiden så måste man ha lite koll på de "tråkiga" sakerna.

Iallafall, min katt hade rivit ner hela min fina klädhög från soffan och rivit ut lite sand från en ljusstake och det ligger kattsand över hela toalettgolvet medans diskhögen i köket bara växer. Har inget bättre för mig (än en uppgift som handlar om bokningsbolag som jag måste skriva klart snart) så det får nog bli en städdag för mig och Damian tror jag. Men lika bra är väl det!

Är galet hungrig med (har ätit en smörgås och en 200 grams chokladkaka idag bara) och det blev inget fika på föreläsningen som jag hoppades på, så borde kanske ta och göra lite mat med. Fiskpinnar och makaroner. Helt okej eller? Eller ska jag vara på den lata sidan och ta min panpizza? Det är sånnahära svåra val en ickematlagningskunnig, fattig och lat student står fram för varje dag.


If a bird can sing with a broken wing, you'll learn to bend when the wind blows.
The leaves may fall but the tree stays tall, this is a bump in the road.
Don't give up, you'll make it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0