last train home

Sitter på det sista tåget nu tillbaka till Hultsfred. Det är så sjukt drygt att åka mellan Gislaved och Hultsfred alltså. Först buss i en och en halvtimme typ, sen tåg i typ en halvtimme, och sist ännu ett tåg på en och en halvtimme. Ibland slipper man byta mellan de två tågen, men sån tur hade jag inte idag. (Men däremot fick jag en söt pojke att vila ögonen på under tågresan. Score!) Rätt värt att det bara kostar 57 kronor för mig att åka mellan Gislaved - Hultsfred dock. Kunde ju liksom varit värre.

Iallafall, metalspelning ikväll som sagt. Kom inte ihåg vad banden hette riktigt, men ett var iallafall Tomorrow will never come som faktiskt är rätt bra. Folk på min skola som annordnar spelningen så det lär ju vara massvis med trevligt och fint folk där iallafall. Men, ja, får ta och springa hem när tåget är framme (sjugo i sju) för att hinna platta håret, byta om, gosa med kattälsklingen (!!!), och bättra på sminket eftersom allting börjar vid åtta sen. Måste nog hinna äta någonting med. Är så äckligt hungrig så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart.

Egentligen är det nog ändå rätt mysigt att åka tåg. Bara stoppa i lite bra musik i öronen (I detta fallet Youmeatsix, All time low, Asking alexandria och John Mayer till största del) och se hur hus och träd sveper förbi utanför fönstret. Men bara egentligen. Det kunde ju kanske hoppats på att det skulle gå lite fortare. Ibland iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0