rosa bandet 2010

Alltså, tårarna rinner fortfarande, trots att Rosa Bandet Galan 2010 är över. Så jäkla sorgligt. Alla inslag om kvinnor som har förlorat kampen, eller har vunnit över den. Och faktumet att 4 kvinnor om dagen dör av bröstcancer, det är ju helt sjukt. En av nio kvinnor får statistiskt sett bröstcancer, tyckte jag att dom sa på TVn.

Jag kan bara jämföra det med ett inslag som var på galan. Det betyder att någon i min klass, statistiskt sett kommer få bröstcancer. Jag hoppas verkligen inte det. Jag vill inte, och vill inte att det ska drabba någon jag känner heller. En så hemsk sjukdom.

Jag känner inte någon som har avlidit eller drabbats av bröstcancer själv, men däremot så vet jag två (betydelsefulla) personer för mig som har drabbats av andra former av cancer. Den ena avled. Den andra överlevde. Det blev jag påmind om hela tiden. Kunde inte sluta gråta. Vila i frid, kära du.  Och till du andra. Kämpa på. Jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0