stay with me

Alltså. Är precis (alltså, verkligen precis) hemkommen från Danmark. Har haft så jäkla roligt så det är inte sant! Dyrt var det, men fyfan vad värt! Jag och Pernilla kom fram till Danmark vid tre ungefär, det första vi gör är att leta reda på en karta över Köpenhamn (bra grej att ha, liksom). Sen börjar vi våran långa vandring till vandrarhemmet med ett litet stopp på Netto för att köpa cider. Jag köpte två, bara för att jag kunde liksom.

När vi väl var framme på vårt lilla vandrarhem Sleep In Heaven, (som låg i något ghetto-liknande-område) så var det bara till att göra sig iordning. Sprang bort till SevenEleven och köpte lite att äta och sen började vi gå en jäkla bra bit för att komma till Lille Vega där banden skulle spela. Kom dit runt sju när insläppet var, och då var det bara till att tagga till ordentligt.

Först ut på scen var Ten Second Epic från Canada tror jag? Jäkla bra var de iallafall och Daniel i bandet var så söt. "Lisa! Come here!" och typ som "Nooo, I'm afraid of the name Lisa." Haha, ah, söt kille! Men iallafall, efter det var det Kids in glasshouses tur, och eftersom jag typ har en liten förälskelse i det bandet och att dom körde mina favoritlåtar som Undercover Lover, Matters at all och Give me what I want, så vart jag jävligt nöjd (och svettig) efter deras uppträdande. Men som sagt, vi var ju där mest för Youmeatsix skull och fyfan va bra de var live.

Stället var typ aslitet, alltså, typ. Verkligen litet! Mindre än Sticky och Brewhouse och det där. Var väl en.. 200 pers där inne? Men Youmeatsix körde så jävla mycket bättre nu än vad de var när jag var och såg dom i Stockholm för typ ett år sen (förband till Paramore) och Josh! Den killen alltså. Puh, dog lite när han kom ut på scenen. Helvetevadsnygghanharblivit. Han är officiellt den snyggaste människan som går på jorden just nu. Faktiskt. Pernilla började gråta så fort dom körde första låten, och jag släppte lite tårar på Fireworks, höll även på att svimma lite där ett tag, men efter Save it for the bedroom så kändes livet mycket bättre.

Efter konserten så sprang jag och Pernilla ut och satt (och såg säkert mongo ut) jämte våra nyfunna svenska "vänner" utanför turnébussen. Åh efter en timma kanske kom väl banden ut. Träffade fina Josh, och han är så jävla trevlig så det är helt sjukt alltså. Han var den enda vi tog bild med eftersom resten av bandet redan gått in i turnébussen (och inte kom ut igen) när jag och Pernilla var klara med Josh.

Sen drog vi iallafall tillbaka hem mot vandrarhemmet, lyckliga efter konserten men lite bummed eftersom de skulle iväg och efterfesta på någon bar som låg långt åt helvete så vi inte orkade riskera om jag kom in där eller inte. Men iallafall, jävligt glada var vi ändå.

Dagen efter med hemresan är inte intressant alls, men kan ju säga att jag har varit jävligt glad hela dagen. Men japp, alla borde gå och se Youmeatsix (och de andra två banden) live, för fyfan det är så jävla värt pengarna.

Glömde nästan nämna. Josh pekade ut mig som "the jumping girl" på konserten. Värt. Svettigt, men värt. Slänger upp två fanvideos från youtube på konserten med. Stay with me och Fireworks. Enjoy!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

ååh, underbara jävla resa!!!!

helvete vad jag saknar det!!

2010-10-15 @ 21:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0