100613 - sommarlistan

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Helt klart sommarstugan utanför Hestra. Har spenderat många veckor sammanlagt där under alla mina somrar i livet. Världens bästa ställe för avkoppling, bad och sol.

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
- Samma svar som föregående. Om man inte vill fundera över livet, så har jag gärna med mig en eller några av de finaste människorna i mitt liv. Och en skål jordgubbar.

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- En riktigt fet fläskfilé och lite tomater. Till efterrätt så mumsar jag gärna på banan med smält choklad.
 
4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Spendera stooor del vid stugan. Ska även iväg och jobba på peace&love och även besöka hultsfredsfestivalen. Flytta till n lägenhet ska jag göra. Denna sommaren kommer kännas så sjukt annorlunda, känslomässigt så jag kommer behöva tid till att fundera över allting som pågår.

5. Dina bästa sommarfärger?
- Starka färger. Rosa, turkos, gul, grön.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Midsommar. Bonnabränna. Grillkvällar som spårar ut. Och regn när man minst vill ha det.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Har så många. Men säkert någon dag/dagar i stugen hela släkten har varit där. Runt 10-11 års åldern, då mådde jag som bäst och allt var underbart.

8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet. Poolen funkar med, men havet är alltid bäst.

9. Vad väljer du i glassbaren?
Twister, eller en fet kulglass med vanilj, polka och blåbärs kulor. 

10. Vart går din drömsemester?
- Jag tror jag redan har upplevt min drömsemester. För några år sen när jag var med familjen + gislaveds musikkår i Italien. Innehållandes drill, glass, bad, sol, musik. En tripp till Venedig och lite fotbollsglädje. Det var underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0