just do it

Emelie ligger och snarkar i andra ändan av soffan, och jag ligger och tittar på Kenza och Tyra show. Vaknade väl för någon timme sen eller så. Har fortfarande inte rest mig ur min ände av soffan dock. Somnade rätt sent igår. Runt två skulle jag tro efter en väldigt inte händelserik dag.

Det började med att jag, emelie, lisa, johan och marcus vaknade upp hos Amanda och fick lite frukost och så. Tog bussen bort till emelie runt tre eller nått. Sedan ringde min pappa mig, och fixade så att jag köpte en peace and love biljett. Känns jäkligt bra att ha någonting att se fram emot till sommaren! Ska försöka spara ihop massa pengar till dels tågbiljett och dels ströpengar som jag märkte förra året att det behövdes rätt väl. Så, tänkte lägga undan lite pengar för varje månad till det. 200 kronor borde räcka? det blir ändå 1400 på 7 månader (vilket det är kvar). Iallafall, sen drog vi fem ut i snövädret (med plastpåsar och 6 par strumpor på fötterna) och åkte pulka/snowracer och hade snöbollskrig. Jag, Johan och Emelie i ett lag mot Lisa och Marcus. Mitt lag vann, helt klart. Men sedan hyrde vi in tre 10-åringar som med ville vara med. Fast det slutade med att dom var kaxiga och fick marcus efter sig, haha.

Efter det drog vi in igen, duschade och gjorde oss iordning och taggade lite för kvällen. Drog in till stan så vi var där vid halv nio typ. Och det hände verkligen ingenting. Gick runt där (var lite i nordstan med) och sen drog lisa hem iallafall. Vid halv tolv drog Johan och Marcus till amanda, så jag och emelie drog hem till henne. Helt ovärt att sitta där i typ tre timmar, men vad ska man göra ibland. Det var väl trevligt ochså, lite kallt, men rätt så inte händelserikt. Träffade dock på Seb och Lunkan med, så det var ju faktiskt helt okej.

Idag ska jag nog inte göra någonting har jag planerat. Vilken jäkla bra plan alltså. Men imorgon är det back to work igen. Fast denna gången ska jag inte jobba ihop med mimmi, utan det blir bengans i stan för min del istället. Låter ju kul och så, men det bästa med det är nog att jag kan sova en halvtimme längre på morgonen. Score där! Kommer komma med spårvagnen en minut innan jag börjar jobba, så jag kör på det. Men nu, fylla magen med någonting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0