the girl and the robot

Det var tydligen ingen svenska lektion idag, när jag och elin satt i klassrummet så läste båda på fronter att nej, åsa är ju hemma idag. Jaha, tänkte vi och kom på att vi kanske kunde ha mattelektionen nu på morgonen istället för eftermiddag (eftersom jag har matte och instrument/sång samtidigt, ambitiöst! Lite Hermiony i harry potter varning på mig där alltså). Så, så blev det allt! Så nu sitter jag, elin, julia oich rebecca och pluggar på lite olikheter och liknande i klassrummet och känner oss smarta.

Jag kan inte påstå att jag är världens mattegeni, och jag vet inte ens varför jag läser Matte B kursen när jag knappt klarade Matte A. (Fick inte godkänt på nationella, bara det säger väl någonting). Men det är lite som en säkerhet för mig. Matte är nog det enda ämnet där jag inte pressar mig till mer än ett G. Får jag ett G i kursen så blir jag mer än nöjd eftersom jag vet att jag inte klarar av mer, och ser ingen mening i att sitta och plugga någonting jag inte förstår. Och om moderaterna nu ska ta bort komvux (?) så kanske jag inte hade fått chansen att plugga Matte B om jag inte valde det nu på gymnasiet, om den kursens betyg behövs för att komma in på den högskolan jag vill in på.

Så, säkerheten först små barn. Kom ihåg det. Det kommer kännas bra när jag har läst klart Matte B kursen, faktiskt. Även om det inte är jättekul nu. Men, somsagt, man måste leva med det tråkiga för att kunna ha roligt ibland. Så är det faktiskt. Det har min mamma lärt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0