you me at six

Sitter i skolan, har näthandel och det är kanske inte det roligaste ämnet om man säger så. Men, det är bara en 50 poängs kurs, så efter jul så har jag sovmorgon denna lektionen istället. Känns skönt! Efter denna så har jag en till sådär halvrolig lektion med företagsekonomi. (Har seriöst den lektionen 3 gånger i veckan, på tre timmar var, vilket blir nio timmar i veckan. PUH.)

Igår var jag iväg med min vän Amanda och gymmade och simmade lite sådär impulsivt. Skönt var det, men är fortfarande inte helt frisk. Har en halsmandel som har svullnat upp så det gör ont när jag både sväljer, pratar, och ja, det gör ont hela tiden i princip. Men har inte tid att vara sjuk nu när mitt liv rullar framåt i dunderfart!

Nästa vecka drar jag och min fina vän Pix till Köpenhamn och ser You me at six och Kids in glass houses. Hur bra är inte det på en skala?! Det blev bestämt i tisdagskväll, och konserten är på onsdag nästa vecka, så det var med lite kort varsel. Men har bokat både vandrarhem och biljetter nu! (Det var kanske inte det lättaste att försöka boka biljetter på en dansk biljettsida, när man är så jävla lost på danska så man knappt förstår ett ord. Men, använde google translate lite faktiskt. Hihi.) Jag har bara tåget kvar att boka, sen kommer jag peppa sönder mig själv innan vi hinner komma fram. Allt som allt går det på en 500 tror jag. Lite mer, 600 kanske. Men fortfarande, så SJUKT värt. Kommer vara fattig resten av månaden och få leva på bröd och vatten, men jag har klarat fattiga månader förut, så varför inte klara det en månad till?

På tal om bra saker i livet, så har jag fått min praktikplats nu med! Det blev Bengans i Göteborg och jag är så sjukt nöjd med det valet. Det lutar ioförsig åt att pendla gislaved-göteborg varje dag, vilket betyder 2½ timmes tåg dit och 2½ timmes tåg hem. Men, jag tror jag kan överleva det. Lite sömn och några böcker och bra musik i öronen så klarar man nog det mesta. Funderar att kanske försöka ta igen Engelska B kursen då istället för att läsa det på sommaren, men det behöver kanske inte bestämmas just nu.

Nej, nu ska jag ta tag i livet och försöka jobba med det jag ska jobba med, vilket är marknadsföra min och Tobias e-butik. Hm, får se hur det går.

Nästan ett år sen jag såg er sist, men snart smäller det igen. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0